Dag 4 in San Diego

5 augustus 2015 - San Diego County, Verenigde Staten

Goede avond!

Hierbij de blog van dag 4, de blog van dag 5 komt er nog aan! Er waren wat problemen met de wifi, waardoor ik geen blog kon schrijven. Gelukkig zijn we vandaag van San Diego naar Yuma gereden, en in dit hotel heb ik lekker wel wifi :)

We hebben gisteren best een zware dag gehad. ’s Morgens om 9 uur vertrokken we richting Sea World, dat een paar minuten verderop lag. Niet wetende dat het onwijs warm ging worden en we de hele dag in de volle zon zouden doorbrengen, liepen we met veel plezier het park binnen.

Aan het begin van het park stonden een aantal bassins met vissen die je mocht ‘aaien’. In het Dolfinarium heb je dat ook, dan kun je roggen aaien. Hier stond een bak met van die kleine visjes die je in een spa hebt, die gaan aan je vingers hangen, dat kietelde natuurlijk als een gek. In de tweede bak lagen deegkrabben, die mocht je ook aaien. Die beestjes voelden super hard aan en lagen soms gewoon op hun rug te relaxen, best lachwekkend.  In de laatste bak zwommen kleine haaien en roggen, dat was de leukste bak.

Omdat het rustig was besloten we maar meteen om 1 van de 3 attracties te gaan doen, de Manta achtbaan. Daar kan ik verder niets over vertellen, want ik haakte bij het zien en horen van de gillende mensen al af :) Claudia en mijn vader zijn wel gegaan, die vertelden me achteraf dat het goed was dat ik niet meegegaan was. Mijn moeder en ik waren tijdens hun ritje een trap naar beneden gegaan, waar je grote roggen kon aaien en voeren. We hadden een paar visjes gekocht en die mocht je dan in het water houden tussen je ring- en wijsvinger. Als de roggen het visje uit je handen pakten voelde dat heel raar, hun mond was net zo zacht als hun slijmerige huid.

Toen zijn we richting de top attractie gegaan, de orka show. De orka Shamu is daar echt een soort held, heel erg bizar. De show zelf was ontzettend mooi, we zaten wel in de volle zon, waardoor we best wel oververhit waren. Mijn moeder en zusje waren in de soakzone gaan zitten, niet wetende dat ze een soort douche van zout water over zich heen zouden krijgen. Ze hadden die beestjes geleerd om het publiek nat te spetteren met hun staart. Leedvermaak :) De orka’s maakten zelfs sprongen zoals dolfijnen dat in het Dolfinarium doen, en iedere keer als ze iets deden werd er een halve kilo vis in hun bekken gegooid. Prachtige beesten zijn dat en een prachtige show! Ik zet wat foto’s in mijn fotoalbum, die zijn zeker de moeite waard.

Na de orka’s zijn we verder gaan lopen naar de dolfijnen, zeeleeuwen en andere zeedieren. Uiteindelijk waren we beland bij een attractie met ronde bootjes, die heb je ook in alle pretparken in Nederland. We moesten een uur in de rij staan en uiteindelijk belandden we in een bootje dat al zeiknat was. Maakte mij niet veel uit, want ik ben toch altijd de Sjaak met dat soort attracties. En ja hoor, er werd weer goed water geschept aan mijn kant. Niet alleen mijn kant trouwens,  laten we zeggen dat iedereen tot aan het haar nat was. Het was opzich wel verkoelend hoor, maar het loopt (en droogt) niet zo goed.

Het was alweer 1 uur en we begonnen honger te krijgen, maar probeer hier maar eens een gezonde lunch te vinden.. Uiteindelijk hebben we toch een winkeltje gevonden waar we broodjes konden halen, blijkbaar is dat hier niet normaal, want er lag nog genoeg. Na mijn broodje mozzarella en tomaat was het weer tijd om door te gaan. We zijn langs het haaien bassin gelopen en toen zagen we dat de dolfijnenshow bijna ging beginnen. In Sea World is het niet zo dat het stadion dicht gaat als de show bijna begint, maar je kan er gewoon in lopen en een plekje zoeken. Wij het laatste kwartiertje nog even een plekje zoeken, scheelde ons weer een half uur wachten.

Die show was echt de mooiste die ik ooit heb gezien. Er werd een soort verhaal uitgebeeld, die heb ik niet helemaal meegekregen. Dat verhaal boeide me eigenlijk niet zoveel, maar er waren papegaaien, mensen in de trapezes en een aantal mensen die van een trampoline in de lucht naar beneden sprongen. Het was echt een groot circus en het was prachtig. Ze hadden twee soorten dolfijnen, de dolfijnen die wij ook in het Dolfinarium hebben en dolfijnen met een ronde kop. Ook deze dolfijnen hadden geleerd om mensen nat te spetteren, maar dit keer zaten we niet in de soakzone.

De rest van de dag hebben we heel erg veel gezien, van zeeotters tot aan gifkikkers en van gordeldieren tot aan walrussen. Ze hadden daar echt alles! Af en toe moesten we even vluchten naar de pinguïns en de ijsberen, puur om even af te koelen. Wat was het ontzettend warm daar.. Toen het 6 uur was, waren we helemaal kapot. We hebben daar ook mooi even van 9 tot 6 rond gelopen in de volle zon, dan ben je op een gegeven moment ook helemaal gesloopt. We besloten naar huis te gaan, we hadden namelijk alles al gezien.

We hebben onderweg burrito’s met garnalen gehaald, want we zitten hier wel aan de Mexicaanse grens natuurlijk :) Die waren echt heerlijk, daarom stond de rij waarschijnlijk ook buiten tot aan de weg. Rond 8 uur waren we klaar met eten en konden we alvast onze koffers inpakken. De verbrande plekken waren wat minder, zelfs mijn hoofdhuid is verbrand, geen idee hoe dat mogelijk is.. Zelfs met factor 50 verbrand je hier nog levend, wens me succes in de woestijn van Yuma!

Neem vooral een kijkje bij de foto’s, er zitten aardig wat leuke bij. De volgende blog komt zo snel mogelijk.

See you laterr,

Jessica

*foto's staan in het fotoalbum :)

1. Cindy:
    14 augustus 2015
    Je moet eens de film Blackfish gaan kijken, dat gaat over die orka's in Seaworld :P Dan had je denk ik wel die Seaworld mensen in elkaar willen slaan haha

Maar verder echt tof om over je reis te lezen! Zo onwerkelijk dat jij daar nu bent :)