Dag 3 in San Diego

3 augustus 2015 - San Diego County, Verenigde Staten

Goede avond,

Vandaag was een beetje een rare dag, want we moesten naar het volgende hotel rijden. Een super lange blog zal het dus niet worden vrees ik.

We begonnen de dag al vroeg, om half 7 was iedereen al klaar wakker en konden we ons klaar maken voor vertrek. Het Omni hotel was een leuk hotel, maar de bedjes waren erg klein, waardoor ik vaak op de rand van het bed hing.. Het was dus hopen op een groter bed in het Catamaran Beach Resort in San Diego. Ik had al wel een aantal foto's gezien op het internet waar ik erg blij van werd, maar je moet je natuurlijk wel altijd afvragen of die foto's de waarheid spreken.

Onderweg wilden we nog een aantal plekken bezoeken, voordat we naar het hotel zouden gaan. Helaas waren we vergeten dat het nog steeds weekend is, waardoor de stranden en de wegen naar de kust overvol waren met Amerikanen en Latino's die wilden gaan bakken en relaxen op het strand. Voordat we richting San Diego gingen, moesten we eerst nog even langs Randy's donuts, zo'n klein tentje met een enorme donut op het dak. Als toerist moet je dat natuurlijk een keer geprobeerd hebben, en ik moet zeggen: het was goed te doen!

Na die fijne donut konden we op weg naar de kust. Onderweg hebben we nog een paar spontane uitkijk punten gescoord en we wilden graag naar Torrey Pines National Park. Eenmaal aangekomen bij het park, zagen we dat de weg er naartoe gesloten was. Het was zo druk dat ze het park gesloten hadden, waardoor we dus niet naar binnen mochten. Wij natuurlijk ontzettend balen, want het schijnt een ontzettend mooi park te zijn.

Verder zouden we nog naar een stukje strand gaan waar erg veel zeeleeuwen zouden liggen (La jolla). Eenmaal aangekomen zagen we alleen latino walrussen liggen, en de zeeleeuwen of andere dieren waren er niet.. Het ging dus erg goed onderweg, tegenslag na tegenslag..

Uiteindelijk kwam er toch nog een lichtpuntje genaamd: Cabrillo National Monument. Dit was de marinebasis van San Diego met daarachter nog een oude vuurtoren en een prachtig uitzicht. Hier hebben we een stukje gelopen, en hebben we nog een aantal hagedissen gespot. Die had ik nog niet gezien in het wild, dus dat vond ik wel erg leuk om te zien. Na een paar km lopen besloten we naar de tidepool te gaan die een stukje verder in het National Park lag. Claudia en ik hadden de waterschoenen aangedaan en zijn het water door gelopen op zoek naar krabbetjes en andere waterdieren. We hebben ons daar wel een uurtje vermaakt en toen kwam de ranger vertellen dat we weg moesten, omdat het alweer half 6 was.

Toen zijn we naar het hotel gereden met een knorrende maag. Eenmaal aangekomen bij het hotel vielen onze monden open van verbazing. Het hotel is hier echt ontzettend mooi! In de lobby staat een soort waterval met een vijver en buiten de lobby is een enorme tuin waar papegaaien rond vliegen. Onze hotelkamer heeft uitzicht op die tuin. We hebben wel even een stuk moeten sjouwen met de koffers, want we zitten op de eerste verdieping (geen lift). Die hernia is het allemaal waar, want we zitten een paar meter van het strand af en er is hier van alles te doen.

's Avonds zijn we gezellig uit eten geweest bij een restaurant in de straat. We hebben heerlijk vis gegeten :) Daarna zijn we weer even naar de hotelkamer gegaan en even later zijn we meegegaan met de radarboot die vertrekt vanaf het hotel. We konden gratis mee met die boot, waarmee we een half uurtje langs allerlei huizen en hotels voeren. We konden Sea World zien, waar elke avond om 10 uur een vuurwerkshow is. Het vuurwerk was ontzettend indrukwekkend, ik heb het nog nooit zo groot gezien.

Nu is het lekker tijd om te gaan slapen! Morgen gaan we naar Sea World, daar verheug ik me nu al op.

Slaap lekker,

Jessica

1. Bea Groot:
    3 augustus 2015
    Hoi hoi.Net als daar was het hier ook een ramp om bij het strand te komen. Jullie als troost donut wij pannenkoeken. Hier helaas heen latino walrussen maar Duitse orka's. Gent van jullie mooie hotel en Sea World is vast super leuk. Groetjes aan Orka en zijn vrienden