Dag 8 in Flagstaff en dag 9 in Chinle

9 augustus 2015 - Chinle, Arizona, Verenigde Staten

Goede avond vanuit de Canyons!

Gisteravond was ik zo moe en ziek dat ik even geen behoefte had aan bloggen. Vandaag combineer ik de twee dagen even in 1 blog.

Dag 8 in Flagstaff

Gisteren was het dan eindelijk zo ver: we gingen naar de Grand Canyon! de weersvoorspelling was niet erg positief en het was ook nog maar wachten of we het park wel in mochten. Uiteindelijk mochten we er in, maar in de verte zagen we de enorme regenbui al aankomen. We wisten dat er om 1 uur en om 4 uur een onweersbui zou komen, we wilden dus voor die tijd de mooie punten doen. Dat liep helaas niet zo soepel, de onweersbui begon te vroeg en de bussen reden niet meer verder. Sommige wegen waren overstroomd, waardoor we vast zaten bij een bushalte en moesten wachten tot het noodweer over was. Ergens was het ook wel gezellig hoor, we zaten daar met onze blauwe smurfen poncho's samen met een aantal andere mensen.

Uiteindelijk konden we de bus weer pakken, maar het zager allemaal niet zo goed uit voor de uitzichtpunten. Het was namelijk ontzettend mistig, dus we konden vrij weinig zien. We zijn blijven wachten tot de regen over was, dat duurde ongeveer  uurtjes, maar we gaven niet op! Dit was een van de hoogtepunten van onze vakantie en die lieten we niet verpesten door het weer.

Aan het einde van de dag, rond 5 uur, gebeurde er een wonder: het stopte met regenen en de mist trok weg. Eindelijk hadden we ons uitzicht op de Canyons en wat was het mooi! Uiteindelijk kwam het zonnetje ook nog even door, dat maakte het plaatje helemaal compleet. Het gebied is trouwens wel heeeeel toeristisch, er rijden allemaal bussen en er is zelfs een camping (ook voor campers). De herten en andere dieren waren zo brutaal geworden dat ze over de weg liepen en het was ontzettend druk.

Rond 8 uur zijn we naar huis gegaan en toen was het tijd om heerlijk te gaan slapen!

(Ik maak wel een apart fotoalbum van deze dag)

Dag 9 in Chinle

Vandaag vertrokken we van Flagstaff naar Chinle. Het Canyon avontuur was nog niet afgelopen, want in Chinle is ook nog een prachtig gebied te vinden. Het was een uurtje rijden naar de eerste stop: Petrified Forest. Dit is een bos dat in de prehistorie geleefd heeft. Na die tijd is het bos helemaal versteend geraakt en zijn er slechts nog een paar boomstronken over. Deze plek was heel erg mooi, in sommige bomen waren zich al kristallen aan het vormen. Al die bomen zaten vol met prachtige kleuren en ze waren keihard. Het was een enorme vlakte, waar we nog even een kleine wandeling hebben gemaakt. De ranger waarschuwde ons voor een thunderstorm die er aan kwam, we zagen de wolken in de verte al donkerder worden.

We hebben toen nog een aantal uitzichtpunten in dat gebied gescoord en zijn snel verder gegaan. Verder gingen we nog een kijkje nemen bij de 'Painted Desert', dat een kwartiertje verderop lag. Dit waren knalrode bergen, erg mooi om even te zien. De thunderstorm kwam ondertussen steeds dichterbij, dus we moesten maken dat we weg kwamen.

Daarna zijn we naar het hoogtepunt van vandaag gegaan: Canyon de Chelly. Ook dit waren weer die mooie rode canyons, dit keer scheen het zonnetje. We hebben hier 5 verschillende uitzichtpunten gedaan. Deze canyons deden trouwens totaal niet onder voor de Grand Canyon! Het was veel rustiger, dus je kon rustig even blijven staan en foto's nemen.

In de bergen zaten de Navajo indianen, die erg hun best deden om kunst te verkopen aan toeristen. Bij elk uitkijkpunt zaten er wel een paar en ze waren niet verlegen, laten we het zo zeggen. Ze waren wel heel erg geïnteresseerd in ons, ze stelden allerlei vragen over Nederland en hoe wij leefden. Vervelend waren ze niet hoor, ze hielden gewoon van een praatje en dat kan nooit kwaad.

Na al die uitzichtpunten besloten we naar het hotel te gaan. In de verte zagen we een enorme zwarte lucht aankomen en af en toe waren er ook wat bliksems in de verte. Op de weg terug kwamen we in die bui terecht, dus we besloten eerst even wat boodschappen te doen, zodat we niet in de regen onze koffers hoefden te sjouwen.

Toen we de boodschappen gedaan hadden, liepen we weer terug naar de auto, waar een indiaan ons tegenhield. De man was dakloos en kwam even een praatje met ons maken. Toen liep die naar mij toe en hij bleef maar kijken. Hij vroeg of ik lenzen had, omdat mijn ogen zo blauw waren. Blijkbaar is dat hier heel erg zeldzaam, want hij was helemaal geobsedeerd. We lieten hem wat foto's zien van Nederland en we gaven hem wat geld, zodat hij iets te eten kon halen. Hij vertelde me ook nog heel subtiel dat hij single was, daar moest ik wel om lachen. Het was een aardige man, die deed geen vlieg kwaad. Zijn dag was weer goed en wij konden weer de auto in, op weg naar het hotel.

De Subway zit hier om de hoek, dus we hebben lekker een (gezond) broodje als avondeten gehad. Nu is het tijd om wat foto's te uploaden en te gaan slapen. De tijd is hier weer een uur vooruit gegaan, dus het is nu alweer 21:30 in plaats van 20:30.

Slaap lekker!

Jessica

1. Bea Groot:
    9 augustus 2015
    Hè Jessica gelukkig ben je weer opgeknapt en hebben jullie ondanks dat het weer raar deed veel mooie dingen gezien. Nu weer op naar de volgende avonturen. Tot blog!
  2. Sander ( je vriend!! ):
    9 augustus 2015
    Heee die indianen blijven wel van je af hè! Anders kom ik ze persoonlijk even aan de totempaal hangen! Haha.
    Hij heeft wel een goede smaak.. dat moet ik dan wel weer toegeven.

Was weer een leuke blog jessie! ❤ Ben weer benieuwd naar de volgende!
  3. Alie en Robert:
    9 augustus 2015
    Gelukkig gaat het weer beter met je !
    Wat een geweldige foto's ook weer. Robert ziet zichzelf daar al helemaal wegzwijmelen op een bankje !
    Tot de volgende maar weer.
    Dikke kus van ons voor jullie allemaal !
  4. Jessica:
    9 augustus 2015
    Sander, wie ben jij? Je bent mn vriend helemaal niet hoor.. :D
  5. Jessica:
    9 augustus 2015
    Ben helaas nog steeds ziek, heb een heerlijk griepje te pakken geloof ik :)